Menu

Conversie optimalisatie

Leid je bezoeker sneller en makkelijker naar het doel

Gebruiksvriendelijk

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de website, zodat de kans groter wordt dat bezoekers overgaan tot een actie. Met een conversie wordt gedoeld op een actie waar de bezoeker tot overgaat, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief of aanvragen van een offerte.

Bron: Wikipedia

Nu de webwinkel draait, de klanten de webwinkel kunnen vinden, en producten worden gekocht en verstuurd, is het van belang om te kijken waar de site nog zo kan worden aangepast dat de potentiële klant nog sneller of makkelijker zijn of haar doel bereikt. De gebruiksvriendelijkheid of "usability" van je website optimaliseren kan knap lastig zijn, want jouw klanten denken anders dan jijzelf.

A/B testen

Hiervoor kun je A/B tests inzetten. De ene helft van je bezoekers krijgt optie A te zien, de andere helft optie B. Uiteindelijk meet je welke van de twee opties het beste converteert.

Hotjar

Hotjar is een van onze favoriete tools als het gaat om conversie optimalisatie. Het helpt je om kwalitatieve data te verzamelen, waardoor je meer inzicht krijgt in het gedrag van jouw bezoekers. Hotjar is namelijk een uitgebreide analyse en feedback tool. Hiermee zie je meteen hoe iemand zich gedraagt op een website of pagina. Zo heeft Hotjar acht verschillende functies die jij kunt gebruiken voor jouw analyse.

  1. Heatmaps
  2. Recording
  3. Funnels
  4. Forms
  5. Feedback
  6. Polls
  7. Surveys
  8. Recruiters

Nieuwsgrierig naar hoe netkiX kan helpen om jouw webwinkel beter te laten converteren? Neem contact met ons op!